5 stycznia 2021
Sprawdzanie opinii o sprzedawcy lub marce
Przy zakupach internetowych bardzo ważne jest sprawdzanie opinii o sprzedawcy lub danej marce.
Istnieje wiele forów internetowych, gdzie klienci wymieniają się opiniami o sprzedawcach i poziomie oferowanych przez nich usług. Pisaliśmy o tym tutaj.
Problem w tym, że e-sklepy doskonale wiedzą, że szukamy informacji i opinii na ich temat i dlatego nie są bierni w tym temacie. Zdarzają się firmy, które najmują internetowych trolli, by ci pisali o nich pochlebne opinie i dyskredytowali lub wyśmiewali forumowiczów, którzy dają im ocenę negatywną.
Trolle piszą zazwyczaj schematycznie, nie logują się pod imieniem i nazwiskiem, ich wiadomości są krótkie, trudno im podać konkretny opis, bo nie piszą od siebie, o swoim osobistym przypadku i często na krytykę pod adresem danego sklepu reagują zbyt agresywnie.
Najcenniejsze opinie o sprzedawcy lub marce to takie, z których dowiemy się czy sprzedawca wysłał towar na czas, czy szybko reagował na pytania oraz czy towar był zgodny z opisem na stronie sklepu. Kupujący bardzo chętnie dzielą się informacjami o samym produkcie, to bardzo cenne dane.
Cenę towaru możemy sprawdzić w porównywarce cen. Wystarczy podać nazwę poszukiwanego produktu, a porównywarka poda listę sprzedawców oferujących ten produkt wraz z cenami oraz kosztami wysyłki. Porównywarki to cenne narzędzia również z uwagi na to, że znaleźć tam można opinie klientów o sprzedawcy.
Szukając opinii o danej marce lub sklepie warto szukać informacji z kilku różnych źródeł. Ważne jest też sprawdzenie w jaki sposób firma odpowiada na zarzuty i czy w ogóle odpowiada. Sprzedawcy, który w ogóle nie reaguje na pytania lub zarzuty kupujących nie powinno się brać pod uwagę, nawet jeśli oferuje wyjątkowo atrakcyjne ceny.
