8 stycznia 2021
Programy lojalnościowe i zakupy grupowe
Coraz większa liczba osób dokonujących zakupów w internecie korzysta z programów lojalnościowych. Ich zadaniem jest przywiązać klienta do konkretnej marki czy sklepu. Proponuje je większość znanych marek i duża część sklepów.
W programach lojalnościowych klient zazwyczaj godzi się, że będzie informowany o zbliżających się wyprzedażach lub przedstawiciele danego sklepu będą kontaktowali się z nim osobiście z przygotowaną dla niego ofertą. Oznacza to zgodę na wykorzystanie danych w celach marketingowych.
To dobre rozwiązanie dla osób mających swoje nawyki konsumenckie. Skoro wiedzą, że po pewne produktu i tak będą sięgali co jakiś czas, to czemu nie korzystać z takich programów? Uczestnik programu ma też o wiele lepszą pozycję ponieważ programy lojalnościowe oferują szereg rabatów, konkursów z nagrodami lub gratisów dołączanych do zakupów.
Inną formą oszczędności to zakupy grupowe. Wielu sprzedawców, od lokali gastronomicznych, poprzez firmy szkoleniowe, aż do firm turystycznych i hoteli, oferuje tańsze usługi, jeśli jednorazowo korzysta z nich większa grupa osób. W internecie jest wiele stron, gdzie użytkownicy mogą się dopisać do takich usług by taniej kupić np. bilety do kina, karnet do SPA lub spędzić weekend w hotelu.
