28 grudnia 2020
Zwroty towarów kupionych przez internet
Towar kupiony przez internet można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.
Aby dokonać zwrotu towarów kupionych przez internet należy wypełnić i odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, które sprzedawca musi załączyć do przesyłki lub przesłać mailem. Towar zazwyczaj odsyłamy do sprzedawcy na swój koszt, chyba że sklep przed dokonaniem zakupu informował, że poniesie koszty takiej wysyłki.
Zwrot do 14 dni od daty zakupu jest czymś innym niż reklamacja. Może dotyczyć przedmiotów bez wady i nie musimy podawać przyczyny zwrotu. Reklamacji natomiast dokonujemy wtedy, gdy towar okazał się wadliwy lub jest rażąco inny niż w opisie zamieszczonym na stronie sklepu. W takim wypadku reklamacja przysługuje przez dwa lata od daty wydania towaru.
Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania. Owszem, można gosprawdzić podobnie jak w sklepie stacjonarnym, np. przymierzając bądź uruchamiając sprzęt elektroniczny. Jeżeli jednak oderwiemy metkę od ubrania lub pozostawimy po sobie trwały ślad użytkowania, sprzedawca może obniżyć kwotę, którą wypłaci za zwrot.
Ważna uwaga –nie wszystkie zakupy dokonane w sieci można oddać w ciągu 14 dni. Są pewne ograniczenia i dotyczą one m.in. artykułów posiadających krótki termin przydatności do użycia, towarów dedykowanych, czyli wyprodukowanych na specjalne zamówienie klienta, ale także biletów na wydarzenia sportowe i kulturalne.
Dokonując zakupów internetowych trzeba zawsze sprawdzać dane przedsiębiorców, szczególnie adres siedziby. W przypadku sprzedawców spoza Unii Europejskiej dochodzenie roszczeń może być trudne lub wręcz niemożliwe.