13 grudnia 2023
Podaruj bliskim polskie prezenty
Święta Bożego Narodzenia to czas miłości, radości i przebaczania, ale także czas refleksji i spotkań w rodzinnym gronie. To magiczny moment prezentów i wyjątkowej atmosfery. Święta to także okazja by podarować bliskim polskie produkty.
Zabawki, odzież, artykuły dla dzieci czy kosmetyki to jedne z najpopularniejszych kategorii prezentów świątecznych. Które konkretnie wybrać? Może warto wziąć pod uwagę inne kryteria niż tylko cena?
Siła polskiego kapitału
Przygotowując prezenty z okazji świąt, możemy obdarować nie tylko najbliższych, ale także polskich, małych i średnich przedsiębiorców. Mamy możliwość wesprzeć osoby, które swoją codzienną pracą przyczyniają się do rozwoju naszej wspólnoty.
To zrozumiałe, że łatwiej i szybciej zaopatrzyć się w potrzebne rzeczy w najbliższym markecie lub popularnym serwisie sprzedażowym, gdzie mamy specjalną zniżkę. Warto jednak zadać sobie pytanie, czy długofalowo nie zyskamy bardziej jeśli poświęcimy trochę więcej czasu na poszukiwanie prezentów.
W naszym kraju działa aż 2,15 mln małych i średnich firm, co stanowi 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. Takie firmy w zdecydowanej większości kierowane są przez polski kapitał. Wśród nich nie brakuje producentów odzieży, zabawek czy słodyczy. Część z nich to manufaktury, gdzie znajdziemy autorskie, ręcznie robione produkty.
Jak łatwo znaleźć polskie produkty
W znalezieniu polskich firm i produktów pomoże aplikacja „Pola. Zabierz ją na zakupy”, która ocenia każdą firmę, biorąc pod uwagę to, czy dana firma: jest zarejestrowana w Polsce, produkuje w Polsce, prowadzi prace badawczo-rozwojowe w Polsce oraz czy należy do polskiego kapitału. Z aplikacją Pola bez problemu znajdziesz polskie zabawki czy kosmetyki. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki na stronie głównej: https://www.pola-app.pl/. Do tej pory aplikację Pola pobrano 750 tys. razy, a za jej pośrednictwem zeskanowano łącznie 12 mln produktów.
Dzięki aplikacji można zweryfikować kraj pochodzenia produktów m.in. spożywczych, budowlanych, kosmetycznych, a także artykułów szkolnych. Aplikacja jest cały czas rozwijana i stanowi unikatową bazę polskich firm, która nieustannie się powiększa.
Kampania społeczna „Polskie – kupuję to!” rozpoczęła się w 2020 roku, a jej celem jest zachęcanie Polaków do kupowania rodzimych marek i wspieranie polskiej gospodarki. Pomysł narodził się z inicjatywy pracowników PGE, którzy za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji zaczęli polecać sobie polskie produkty, a także usługi oraz ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.
Informacje dotyczące kampanii znajdują się na dedykowanej stronie internetowej: https://polskiekupujeto.pl/