2 czerwca 2020
Patriotyzm konsumencki
Analizy organizacji audytorsko-doradczej Grant Thornton mówią jasno: gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.
Okazuje się, że z każdej złotówki, którą wydajemy na polski towar wyprodukowany przez polską firmę, w naszym kraju zostaje 79 gr. Z kolei jeśli nasz wybór padnie na produkt zagraniczny, czyli taki, który wyprodukowała firma zagraniczna i poza Polską – tylko 25 gr.
Kupowanie polskich produktów przekłada się bezpośrednio na gospodarkę. Lepsza kondycja finansowa kraju to wyższe pensje, wyższe PKB, niższe bezrobocie, lepsza jakość służby zdrowia czy szkolnictwa. Pieniądze, które zostają w Polsce, napędzają nasz wzrost gospodarczy,. To wpływa nie tylko na kondycję domowych budżetów, lecz także wyższą jakość usług świadczonych przez publiczne instytucje.