2 czerwca 2020

Patriotyzm konsumencki

Analizy organizacji audytorsko-doradczej Grant Thornton mówią jasno: gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Okazuje się, że z każdej złotówki, którą wydajemy na polski towar wyprodukowany przez polską firmę, w naszym kraju zostaje 79 gr. Z kolei jeśli nasz wybór padnie na produkt zagraniczny, czyli taki, który wyprodukowała firma zagraniczna i poza Polską – tylko 25 gr.

Kupowanie polskich produktów przekłada się bezpośrednio na gospodarkę. Lepsza kondycja finansowa kraju to wyższe pensje, wyższe PKB, niższe bezrobocie, lepsza jakość służby zdrowia czy szkolnictwa. Pieniądze, które zostają w Polsce, napędzają nasz wzrost gospodarczy,. To wpływa nie tylko na kondycję domowych budżetów, lecz także wyższą jakość usług świadczonych przez publiczne instytucje.

Może Cię zainteresować także:

8 stycznia 2021

Drugie życie choinki

Jest z nami przez całe święta, tworzy atmosferę, cieszy magicznym blaskiem i ozdobami, które coraz częściej robimy...

5 stycznia 2021

Chleb z domowej piekarni

​Choć wypiek chleba to specjalność globalna, to jednak właśnie za polskim bochenkiem najbardziej tęsknią nasi...

30 grudnia 2020

Majonez… puszysta pycha!

Gości na stołach od niepamiętnych czasów. Ma też swoje zasłużone miejsce w polskiej kuchni. Śmiało można...

28 grudnia 2020

Świętokrzyski przysmak – kasza jaglana ze śliwkami

Kuchnia świętokrzyska łączy w sobie tradycyjną kuchnię chłopską i szlachecką z domieszką tradycji żydowskich....

23 grudnia 2020

Święta Bożego Narodzenia, na które czekamy cały rok

Święta Bożego Narodzenia to dla wielu najpiękniejszy, wyjątkowy i wyczekiwany czas w roku. Polską Wigilię...

22 grudnia 2020

Historia bożonarodzeniowych ozdób

Większość z nas nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia bez choinki. Wydaje się, że od zawsze towarzyszyła tym...