2 czerwca 2020

Patriotyzm konsumencki

Analizy organizacji audytorsko-doradczej Grant Thornton mówią jasno: gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Okazuje się, że z każdej złotówki, którą wydajemy na polski towar wyprodukowany przez polską firmę, w naszym kraju zostaje 79 gr. Z kolei jeśli nasz wybór padnie na produkt zagraniczny, czyli taki, który wyprodukowała firma zagraniczna i poza Polską – tylko 25 gr.

Kupowanie polskich produktów przekłada się bezpośrednio na gospodarkę. Lepsza kondycja finansowa kraju to wyższe pensje, wyższe PKB, niższe bezrobocie, lepsza jakość służby zdrowia czy szkolnictwa. Pieniądze, które zostają w Polsce, napędzają nasz wzrost gospodarczy,. To wpływa nie tylko na kondycję domowych budżetów, lecz także wyższą jakość usług świadczonych przez publiczne instytucje.

Może Cię zainteresować także:

21 kwietnia 2021

Mieć oko na sokoła

Oglądanie dzikiej przyrody pasjonuje ludzi od zawsze, jednak bywa niełatwe, wymaga cierpliwości, umiejętności i czasu,...

15 kwietnia 2021

Król Bałtyku na talerzu

Śledź to niekwestionowany król Bałtyku. W latach 90. XX wieku liczebność populacji śledzia znacznie się...

13 kwietnia 2021

Moc książek w czasie pandemii

Chociaż zgodnie z kalendarzem wiosna trwa od kilku tygodni to w powietrzu nie czuć jeszcze jej powiewu. Dodatkowo...

6 kwietnia 2021

Dieta roślinna – zdobądź się na odWEGE

Dieta roślinna zyskuje na popularności. Doceniamy ją coraz chętniej ze względu na jej niezaprzeczalne walory zdrowotne...

2 kwietnia 2021

Mazurek wielkanocny

Mazurek czyli tradycyjne ciasto wielkanocne, wywodzi się prawdopodobnie z kuchni tureckiej z XVII wieku. Mazurek...

31 marca 2021

Zrezygnuj z plastiku – na Wielkanoc wybierz polskie kosze wiklinowe

Święcenie pokarmów podczas Wielkanocy to tradycja znana w Polsce już od wieków. Na świątecznych stołach poza...