2 czerwca 2020

Patriotyzm konsumencki

Analizy organizacji audytorsko-doradczej Grant Thornton mówią jasno: gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Okazuje się, że z każdej złotówki, którą wydajemy na polski towar wyprodukowany przez polską firmę, w naszym kraju zostaje 79 gr. Z kolei jeśli nasz wybór padnie na produkt zagraniczny, czyli taki, który wyprodukowała firma zagraniczna i poza Polską – tylko 25 gr.

Kupowanie polskich produktów przekłada się bezpośrednio na gospodarkę. Lepsza kondycja finansowa kraju to wyższe pensje, wyższe PKB, niższe bezrobocie, lepsza jakość służby zdrowia czy szkolnictwa. Pieniądze, które zostają w Polsce, napędzają nasz wzrost gospodarczy,. To wpływa nie tylko na kondycję domowych budżetów, lecz także wyższą jakość usług świadczonych przez publiczne instytucje.

Może Cię zainteresować także:

30 listopada 2022

Zwiedzamy rezydencję magnacką

Niewiele jest w Polsce miejsc, które miały tyle szczęścia co Pałac Zamoyskich w Kozłówce. Wielu historyków uważa...

24 listopada 2022

Zupa spod śniegu

Świeże warzywa w okresie jesienno-zimowym to marzenie niemal nieosiągalne. Niemal, bo jak bywało w ogrodach naszych...

10 listopada 2022

Spacer po Muzeum z Orłem Białym

104 lata temu Polska odzyskała niepodległość. Przez dziesiątki lat zaborcy nie zdołali zniszczyć tego, co w narodzie...

8 listopada 2022

Dynia – wizytówka jesieni

Z botanicznego punktu widzenia dynia jest owocem, a dokładniej jagodą. Jednak w kulturze zakorzeniła się jako warzywo i...

31 października 2022

Rośliny – zieloni przyjaciele dobrego samopoczucia w biurze

Współczesne biuro to nie tylko miejsce, w którym po prostu się pracuje, ale również miejsce, w którym spędzamy...

26 października 2022

Burak zwyczajny i jego moc

Burak to warzywo, które w kuchni polskiej jest bardzo popularne. Jednak nie wszyscy zdajemy sobie sprawę z jego...