23 grudnia 2020
Co najczęściej kupujemy w sieci
Ponad 70 proc. polskich internautów kupuje online. Lubimy kupować w sieci, ponieważ internetowe sklepy są zawsze dostępne, nie musimy do nich jechać i czekać w kolejce do kasy, a do tego mamy nieograniczony czas wyboru i ogromny asortyment.
Towary najchętniej kupowane przez Polaków to odzież, akcesoria i dodatki, książki, płyty, filmy, bilety do kina i teatru, obuwie, kosmetyki i perfumy, sprzęt RTV i AGD.
Panie najchętniej wybierają kosmetyki, odzież, obuwie i biżuterię. Panowie wolą sprzęt elektroniczny, samochody, ubezpieczenia, ale także artykuły kolekcjonerskie i męskie gadżety.
Okazuje się, że świadomość bezpiecznych zakupów w sieci częściej pojawia się u młodszego pokolenia Polaków. Młodzi konsumenci sprawdzają dane sprzedawców, sugerują się opiniami o sklepie i czytają regulaminy.
Polskie – kupuję to!
Ponad trzy czwarte Polaków dokonując zakupów przez internet wybiera polskie sklepy. Robimy to nie tylko ze względów bezpieczeństwa. Polskie produkty trzymają wysoki standard, są jakościowo bardzo dobre i w niczym nie ustępują wyrobom zagranicznych, często znanych marek.
Wielość produktów tego samego rodzaju, brak wyraźnych, jednoznacznych oznaczeń miejsca produkcji, obcobrzmiące nazwy – to wszystko sprawia, że identyfikacja polskiego produktu podczas zakupów może sprawiać trudności. Jak w takim razie rozpoznać produkty wyprodukowane w Polsce przez firmę zarejestrowaną w naszym kraju?
Pomaga w tym aplikacja Pola
To bezpłatna, prosta w obsłudze aplikacja, która pozwala poznać podstawowe dane o produkcie. Wystarczy zeskanować kod kreskowy umieszczony na opakowaniu, by dowiedzieć się czy producent opiera się na polskim kapitale, produkuje w Polsce i tu także płaci podatki oraz czy tworzy w Polsce miejsca pracy.
Więcej na temat Poli: